- Aranżacja wnętrz
- 16 października 2021
Wiemy, że pokochasz tę uroczą różową kawiarnię, więc "Matcha" też - zrób sobie wycieczkę
Jeśli nie ukrywasz się pod kamieniem, to z pewnością wiesz o eksplozji fajnych kawiarni z matchą, ale jest ku temu dobry powód. Ten tradycyjny japoński napój ceremonialny ma 137 razy więcej przeciwutleniaczy niż regularnie parzona zielona herbata, a do tego smakuje wyśmienicie. To właśnie ta kombinacja zainspirowała przedsiębiorcę i eksperta wellness, Geraldine Ridaura uruchomić Holy Matcha cafe znajduje się w East Village dzielnicy w centrum San Diego.
Ale oprócz aromatyzowanych napojów, jesteśmy pozytywnie zakochani w dynamiczny design tego millennial różowy kawiarni, która wykorzystuje niektóre z naszych ulubionych materiałów - widzimy cię niestandardowe różowe lastryko. Ridaura współpracowała z Susan i Benem Work, założycielami chwalonego biura architektonicznego HOMEWORK z San Francisco, przy tworzeniu tego podniosłego, a zarazem minimalistycznego projektu.
Ze względu na niewielką powierzchnię (720 stóp kwadratowych), projektanci zrezygnowali z tradycyjnych kawiarnianych stolików i krzeseł (które zajmują powierzchnię) i zamiast tego zaprojektowali siedzenia w formie stadionu, które przylegają do ścian i maksymalizują powierzchnię użytkową kawiarni, wykorzystując dużą wysokość sufitu i rosnąc w pionie. Taki układ zachęca bywalców kawiarni do spędzania czasu na wiele sposobów.
Ta kawiarnia ma szansę stać się sensacją Instagrama. Weź wycieczkę i zaplanuj podróż do San Diego asap.
Przestrzeń jest bogata i ciepła, ale dzięki minimalnej ilości materiałów i kolorów nie jest przytłaczająca dla zmysłów. "Wybraliśmy bardzo trwałe, komercyjne lastryko jako wykończenie, aby móc dostosować kolor do marki Holy Matcha i manipulować jego formą, tworząc ciągłą powierzchnię, która staje się siedzeniem, podłogą i barem" - mówi Work.
Różowe lastryko zostało w całości wykonane na zamówienie i naprawdę robi stylowe wrażenie.
Work mówi, że niestandardowy mural ścienny autorstwa Eskayel był kluczowym elementem projektu, uzupełniającym język architektoniczny i cechy charakterystyczne. "Ważne było, aby fototapeta w żaden sposób nie konkurowała, ale raczej wspierała projekt" - mówi Work. "Pracując z tym projektantem tekstyliów, byliśmy w stanie kontrolować paletę kolorów, aby uzupełnić kojący, monochromatyczny temat architektury wnętrza, jednocześnie dodając wiele wizualnego zainteresowania, a ostatecznie stworzyć iluzję znacznie większej przestrzeni."
Zamiarem projektantów było stworzenie w kawiarni kojącej i stymulującej atmosfery, podobnie jak sama matcha. "Chcieliśmy uhonorować markę, ale nadać jej unikalną osobowość, krawędź i ewoluowany wygląd w stosunku do pierwszej lokalizacji, jako odpowiedź na nasz styl życia, kulturę i czasy, w których jest kształtowana" - mówi Work.
Przy każdym projekcie, bez względu na styl estetyczny, Work stawia sobie za cel przekształcenie każdego wnętrza w coś, w czym sami moglibyśmy zamieszkać. "To sprawia, że każdy projekt jest zaskakująco zabawny i niezwykle interesujący" - mówi Work. "Nasza zdolność do adaptacji jest naszym ulubionym 'podpisem'".
Ponieważ różowy jest sygnaturą marki Holy Matcha, użyli go jako elementu wystroju, a nie koloru, z którym należy go sparować. "Cała przestrzeń jest monochromatycznie różowa, bez kolorów uzupełniających czy drugorzędnych, jak w pierwszej lokalizacji" - mówi Work. "W rezultacie tworzy to bardzo kojący, minimalistyczny klimat".
Różowa paleta jest równoważona plamą zieleni nad barem.
Wszystko jest utrzymane w bardzo prostej i opływowej formie, z wbudowanymi półkami i regałami w ścianach.
Ich ulubioną częścią tej przestrzeni są wbudowane siedzenia stadionowe, które są zintegrowane z architekturą. "Dzięki temu, że siedziska te przylegają do ścian, w kawiarni jest tak dużo przestrzeni użytkowej" - mówią.
Nawet drzwi na zaplecze są różowe. Z neonowym szyldem ma niemal klimat knajpki z lat 50-tych.
Wszędzie, gdzie spojrzysz, znajdziesz wirusową ramkę z Instagrama.